Velkoobchodní systém

Method feeder a soustředění mladých rybářů

Poslední srpnový týden se konalo dětské rybářské soustředění na rybnících v Debřecích, které se nacházejí u Skuhrova nad Bělou pod Orlickými horami. Jedná se o dva rybníky, které jsou velmi dobře zarybněné. Jde o tzv. malou vodu místní organizace Skuhrov nad Bělou. Jsou zde hlavně kapři, amuři a bílá ryba jako plotice, perlíni a cejni. Soustředění se účastnilo 25 malých rybářů. Postupně byl obsazený celý spodní rybník. Účastníci spali přímo u vody ve svých stanech a rybářských přístřešcích. Byl jsem osloven organizátory soustředění panem Milošem Jarkovským a panem Davidem Zounarem, jestli bych dětem nepověděl něco málo o feederu a hlavně o method feederu. Domluvili jsme se, že přijedu na 3 dny a jeden den proběhne zmiňovaná přednáška s praktickou ukázkou. Společně s panem Davidem Zounarem jsme se domluvili, co vše bych mohl zorganizovat pro děti a jak jim pobyt na soustředění zpestřit a zároveň se dozvědí něco nového. Poprosil jsem o podporu pana Aleše Václavíka majitele firmy Carpservis Václavík a dětem na soustředění přivezl různé druhy háčků, krmení, krmítek, trnů, návnad, nástrah a další bižuterie. Všechny tyto potřeby od firem Carpservis Václavík a maďarské firmy Carp Zoom.

Nejdříve jsem jel do Dolan, kde se nachází výrobna a hlavní sídlo firmy. Vyzvedl jsem připravenou podporu pro děti a pokračoval v cestě. Cesta probíhala z Olomouce až do východních Čech. Po příjezdu došlo k seznámení s dětmi, popovídali jsme s kolegy, pak trochu příprav na následující den a najednou byl večer. Další den ráno za námi přijel kamarád Lukáš z Carpservis Václavík, který zdokumentoval celý den s dětmi. Dopoledne byla uspořádána zmiňovaná přednáška, kde jsem děti a i některé dospělé, trošku seznámil se základy method feederu a co všechno tato technika obnáší a čím se liší od klasického feederu. Jaké se používají nástrahy, návnady a podobně. Byla provedena ukázka chování krmení přímo ve vodě. Krom mého povídání a teorie si každý účastník tábora vyzkoušel i navázat návazec s vlasovým přívěsem a trnem. Někdo se s tím popral lépe a někomu jsme společně s kolegy pomáhali. Šel jsem krok po kroku, aby to bylo pro děti co nejvíce přínosné a srozumitelné. Jakmile měl každý připravený svůj návazec i společně s nástrahou, tak jsem přednášku ukončil. Nakonec přednášky jsme si pro děti připravili malé překvapení. Každý z účastníků dostal formičku a dvě method feederová krmítka. Potom následoval moc dobrý oběd.

Po obědě proběhlo pokračování, kde jsme od teorie přešli více do praxe. Každého z účastníků jsem obešel, navázal mu průběžnou udici na method feeder a ukázal práci s formičkou a jakým způsobem se pracuje s celou koncovou sestavou na břehu před nahozením do vody. Použil jsem klasické methodfeederové krmení i různé peletky, ať vše vidí účastníci přímo v akci. Každý si mohl vybrat, co do svého method krmítka chce. Oblíbená kombinace byla mix obou druhů návnad. Díky individuálnímu přístupu bylo vše dost časově náročné, ale na každého se dostalo a nikdo nezůstal o nic ochuzen. Vůbec jsem ale netušil, co se postupně stane při mém obcházení okolo rybníka. Mnohokrát se stalo, že účastník, který měl nachystáno a nahodil, tak do pár minut po nahození tahal rybu. Většinou šlo o kapry. Sem tam cejn nebo amur. A když jsem byl poblíž, tak jsem mu připravil ještě bábovičku na další nához. Než jsem obešel celý rybník, tak už minimálně 2/3 účastníků chytilo rybu. Za celé odpoledne se nachytaly desítky ryb a to opravdu nepřeháním. Nestačil jsem se divit. Ti nejšikovnější nachytali i více než deset kusů ryb během odpoledne. Budu moc rád vzpomínat, jak je to bavilo a na vlastní kůži si vyzkoušeli, jak tato technika umí být účinná. V mnoha dětských očích bylo vidět obrovské nadšení a radost z výsledků. Teď už to bude na nich, jakým způsobem si danou techniku osvojí a hlavně, co a jak je bude bavit z mnoha rybolovných způsobů. V dalších dnech se účastníci seznamovali s různými rybolovnými technikami jako je například plavaná, klasická položená dále házení na přesnost na terč, dozvěděli se něco o tom, co obnáší starost o rybník a ryby a podobně.

Na závěr bych chtěl ještě jednou velmi poděkovat panu Alešovi Václavíkovi a firmě Carpservis Václavík za velkou podporu a pomoc pro všechny účastníky rybářského soustředění. Lukášovi za perfektní zdokumentování celého dne. Další velké poděkování patří vedoucím soustředění panu Milošovi Jarkovskému a panu Davidovi Zounarovi za pozvání a jejich obětavost. V neposlední řadě také paní Jarkovské za výborné stravování a servis. A pochopitelně také dětem samotným za jejich pozornost, vnímavost a zápal do našeho společného koníčku. Mějte se všichni moc fajn a za rok snad opět ve zdraví na viděnou.

Za Carp Servis Václavík Honza Rybka.

Video

X

Přihlášení

Zapomněli jste heslo?
zašleme vám nové na vaši